FOLLOWERS

Wednesday, September 22, 2010

AS-SYIFA' : HENTIKAN TABIAT JAHAT

Tabiat jahat seperti melakukan zina, hisap dadah, minum arak dan segala kegiatan yang tidak bermoral dari segi agama adalah sesuatu yang perlu ditangani segera. Mereka yang terlibat mestilah dinasihati supaya menghentikan tabiat buruk tersebut. Mungkin usaha ini sukar kerana kelakuan jahat itu mungkin sudah sebati dalam diri mereka apatahlagi yang dinasihati itu adalah suami kita, anak-anak kita, adik-beradik kita dan mereka yang mempunyai tali persaudaraan dengan kita.

Walaupun begitu disini dicadangkan kepada pembaca untuk berikhtiar dengan kaedah pengubatan Islam yang boleh dilakukan dengan kaedah yang diharuskan. Berikhtiarlah janganlah menderita, berdoalah demi kebaikan hidup muslim yang sejati.

BAHAN RAWATAN

1. Sehelai baju yang telah digunakan (sebaiknya pakaian yang tidak akan ditanya lagi oleh pemakainya)

KAEDAH RAWATAN

1. Baca dan tuliskan ayat 1 dari Surah Al-Maidah secara putus-putus ke atas pakaian tersebut. (Dimulakan dengan Bacaan Asas10)

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا أَوْفُوا بِالْعُقُودِ أُحِلَّتْ لَكُمْ بَهِيمَةُ الْأَنْعَامِ إِلَّا مَا يُتْلَى عَلَيْكُمْ غَيْرَ مُحِلِّي الصَّيْدِ وَأَنْتُمْ حُرُمٌ إِنَّ اللَّهَ يَحْكُمُ مَا يُرِيدُ
1. Hai orang-orang yang beriman, penuhilah aqad-aqad itu [388]. Dihalalkan bagimu binatang ternak, kecuali yang akan dibacakan kepadamu. (Yang demikian itu) dengan tidak menghalalkan berburu ketika kamu sedang mengerjakan haji. Sesungguhnya Allah menetapkan hukum-hukum menurut yang dikehendaki-Nya. [388] Aqad (perjanjian) mencakup: janji prasetia hamba kepada Allah dan perjanjian yang dibuat oleh manusia dalam pergaulan sesamanya

2. Hendaklah ditanam di tanah perkuburan yang tidak bertuan.

3. Hendaklah dibacakan doa supaya mereka akan terus melupakan tabiat buruk tersebut.

4. Rujuklah kepada pengamal yang mahir.

Kita berikhtiar demi kebaikan hidup insan yang tersayang. Berdoalah agar Allah SWT memakbulkan hajat yang kita pohonkan bersama.

As-Syifa' Melaka : 013-2006363

No comments:

Post a Comment

Man Ana ???

My photo
Melaka, Malaysia
Pengembaraan Insan Tiada Noktah Tanpa Syarat Meniti Kebahagiaan. Email : iq_insan@yahoo.com

Popular Posts